דין פרוטה כדין מאה

מדוע מקובל שבכל חברה/ארגון גדולים זה ברור שיש תפקיד מנכ"ל ובארגונים קטנים ובינוניים בדרך כלל הבעלים או היזם הוא משמש גם כמנכ"ל בין היתר.

כל עסק, ארגון או אפילו פרויקט כלשהו בכל תחום מכל סוג מחויב שיהיה מנוהל. אחרת זה בהכרח מתנהל ואת זה אנחנו פחות רוצים.

כשאנחנו מסתכלים על חברות מוכרות, מותגים מובילים וכו' ברור לנו כשמש שמישהו שם מנהל את המחזה. כשיזם כלשהו מחליט ללכת אחר החלום שלו ולהקים עסק , ארגון , עמותה או כל פרויקט ברור לו שזה יצטרך להיות מנוהל אבל מה שלא ברור לו זה איך זה ינוהל ומי ינהל את מה ומי יגיד למי מה ומתי ולאן וכו' . וכל זה מהסיבה שתמיד היזם של העסק הקטן יגיד שעדיף לחסוך הוצאה או שבכלל אין מאיפה לשלם עבור ניהול מקצועי ובכלל למה צריך ניהול מקצועי הרי אני רק בהתחלה או יחסית ארגון די קטן ואז בד"כ היזם לוקח הכל על עצמו ולרוב נראה שהבעלים חותם בעלים של הארגון ומנכ"ל.  

אז זהו ש "דין פרוטה כדין מאה", כלומר, כמו בחברה או ארגון גדול כך צריך להיות בדיוק אבל בדיוק בארגון קטן.

ניהול מקצועי, זה לא דבר של מה בכך. זה עולם ומלואו. היזם שמקים את העסק ובא עם החזון והחלום לרוב יהיה חסר בכלים אמיתיים של ניהול כמו שהוא שככל הנראה יהיה חסר בכלים של ניהול פיננסי או ראיית חשבון ולכן הוא ירכוש את הידע הזה ואת ניהולו וביצועו בחוץ.

מנכ"לות בפועל מבטאת את כלל תהליכי הניהול בארגון קטן כגדול בדגש על ביצוע ובקרת תהליכים. נכון שלמנכ"ל צריכים להיות באי כוחו – אלו שמבצעים את משימות הניהול ובארגונים קטנים זה פחות מתאפשר אבל ניהול מקצועי מותאם לעסקים קטנים ובינוניים יודע לתרגם את הדרוש להאצלה, הכשרה וחניכה של תהליכי הניהול ובכך חוסך מהמורות קשות בדרך ובד"כ אובדן כספים עצום.

יזם, צריך להישאר יזם ולקחת לצידו ניהול מקצועי בפועל. בעבר הכנסת יועץ לעסק הייתה מילה גסה כמו שאף אחד לא תיאר לפני 25 שנה שבכל שנייה ובכל פינה ישתו פה אספרסו או שתהיה תרבות של זום או כל תהליך שינוי אחר. באותה נשימה כמו שבכל ארגון או חברה גדולים ברור מאליו שיש מנכ"ל כך צריך להיות ברור מאליו שבכל עסק, קטן או בינוני, עמותה או ארגון מחויב המציאות שתתקיים בו שכבת ניהול מקצועית שבראשה מנכ"ל. מנהיג ומנהל הארגון בפועל. מאגד ורותם, מבצע ומנהל את כלל התהליכים מקצה לקצה ונושא בנטל האחריות הניהולית כמקצוע לכל דבר ועניין. מיזם מנכ"לים נולד בדיוק על מנת לתת את המענה הנ"ל ולאפשר לכל ארגון באשר הוא בכל גודל כולל עסקים זעירים ממש לאפשר לעצמם לצעוד בבטחה הרבה יותר גדולה כאשר יש במצבה רואה חשבון , הנהלת חשבונות , אדמיניסטרציה וכו' ובראשם מנכ"ל. הדבר יביא לכדי התייעלות מרבית והכי חשוב ישאיר את היזם באיתנות חלומו וחזונו להביאו לידי מימוש בצורה המקצועית, המכובדת והקצרה ביותר.

Call Now Button